Koncepce reaguje na nedostatečnou podporu rozvoje geoinformačních dovedností na základních a středních školách v Česku. Jejím cílem je vytvořit provázaný systém rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na ZŠ a SŠ s důrazem na implementaci nástrojů GIS a navrhnout zásady pro rozvoj geoinformačních dovedností ve výuce. Za tímto účelem je vytvořena matice učebních úloh uspořádaná podle jednotlivých geoinformačních dovedností – čtení, výběr, použití, tvorba a sdílení. Kniha “Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách” je určena zejména pro současné i budoucí učitele zeměpisu/geografie na ZŠ a SŠ, ale také pro tvůrce školních vzdělávacích programů či učitele v neformálním vzdělávání.
MÍSAŘOVÁ, D., SVOBODOVÁ, H., MAŠTEROVÁ, V. (2021): Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách. MUNI Press, Brno, 67 s. ISBN 978-80-280-0011-0.
Koncepce včetně učebních úloh a dalších materiálů je dostupná online zde.
Kniha je zatím dostupná pouze v elektronické verzi, zdarma je ke stažení zde.